Verse One
Your're so fake it's plain to see who you truly are,
Looking less like a b-boy, more like a movie star,
Forget the funk and go hook up those disco breaks,
Sit down punk and take a look at what you make,
Its not hip-hop, it's something more sad, sick and seedy,
What's popping that coochie got to do with graffiti?
And your R & B dance-steps what about finger-popping?
B-boy electric shocking, windmills, body rocking,
So body-body rock, body-body rock, I'll take ya back,
Break your back, realise b-boys aren't faking that
Funk that you've forgotten hoe, how could you have gotten so
Far gone, that you could never stop and go,
Back to the roots, nineteen seventy nine,
Birthplace of the scratch, birthplace of the rhyme,
You'll feel it in your spine like your first taste of wine,
We'll make it back; it'll just take some time
Chorus
Remember kangol hats, fat laces and lino mats,
Kids spinning on their backs to the sugar hill wax,
Now the sugar hills collapsed and the sweets turned sour,
Moneys walking my culture through it's darkest hour,
Now I wanna take it back, walk my way through time,
I was two years old in nineteen seventy nine,
But it's a time that I miss; you ask what's the difference,
Hip-hop was then a culture, now hip-hop's a business
Verse Two
Zulu started b-boying as a form of expression,
To channel youths stress and their aggression,
Now through the suggestion of record companies mc's are pumping these,
Problems back into ya section, and isn't it ironic?
But not the sort that makes you laugh,
Cos mc's are building futures by raping the past,
Taking a glass of Chardonnay and putting it to your lips,
I'd rather take a razor blade and put it to my wrist
Than sell records on the basis that I have to promote
Sniffing and selling coke, toting guns and smoking dope,
You're all weaving the rope that you'll hang yourself with
My only consolation is within the hip hop nation is
B-boy elements that can still get me open,
Like graff mags from Berlin, mix tapes from Oakland,
Breakers from rock steady, plus anything from Tribe
And old school New York that's still got the vibe
Chorus
Remember kangol hats, fat laces and lino mats,
Kids spinning on their backs to the sugar hill wax,
Now the sugar hills collapsed and the sweets turned sour,
Moneys walking my culture through it's darkest hour,
Now I wanna take it back, walk my way through time,
I was two years old in nineteen seventy nine,
But it's a time that I miss; you ask what's the difference,
Hip-hop was then a culture, now hip-hop's a business
The Hilltop Hoods are an ARIA Award winning Australian hip hop group originating from Adelaide, South Australia. Their members are MCs Suffa (Matt Lambert) MC Pressure (Daniel Smith) DJ Debris (Barry Francis) and formerly DJ Next. They have been at the centre of the Australian hip hop scene for the better part of two decades, originally forming back in 1991 and releasing their first EP in 1997. Since then they have released 5 studio albums, 2 DVDs and a "restrung" version of their 2006 album The Hard Road. They released their fifth studio album, State of the Art on June 12, 2009. Their song Chase That Feeling came no. 3 in the Triple J Hottest 100 2009.
La chanteuse de renom Rihanna et le rappeur A$AP Rocky ont récemment fait la une des journaux du monde entier en dévoilant le nom de leur deuxième enfant.
Avec son riche héritage culturel et sa scène musicale dynamique, Paris offre un paysage sonore unique qui continue de captiver les mélomanes du monde entier.
Il vient de loin, d'une terre riche de culture et de traditions millénaires, une terre qui surplombe le Pacifique, mais qui se baigne aussi dans les Caraïbes et qui ces dernières années est surtout connue pour les terribles nouvelles liées au trafic de drogue
C'était le 5 avril 1980 quand un groupe inconnu et sans nom a joué dans une église désacralisée de la ville universitaire d'Athens en Géorgie. À peine deux semaines plus tard, ils ont choisi un nom R.E.M. , et ilt ont sortiun single et en 1983 un album "Murmur".
Avec 7 albums à leur actif, le groupe est une source d'inspiration et de créativité au niveau mondial, au cours de ces 20 années il n'a cessé d'influencer le paysage musical et de créer des tendances.
Nous continuons donc à voir un balancement entre les festivals d'été et non, nous devons les annuler car nous ne pouvons pas garantir la sécurité.
Il sont 7, ils ont presque tous la vingtaine, ils aiment le post-rock et aussi expérimenter différents sons. Plus qu'un groupe, Black Country est une communauté.
J'ai l'impression qu'avant d'aborder le sujet traité dans cet article je dois faire une prémisse: le reggaeton n'est pas vraiment mon genre préféré, il se réfugie dans un rythme très banal avec des textes que 99% du temps décrivent la femme comme un objet disponible à l'homme macho.
Le film très critiqué «Musique» de Sia qui voit son début en tant que réalisatrice vient d'être nominé comme meilleur film au Golden Globe 2021. L'actrice principale Kate Hudson a été nominée dans la catégorie Meilleure actrice.
En mars 2020, l'industrie de la musique a réalisé qu'elle devrait se réinventer pour survivre aux règle dictées par presque tous les gouvernements pour tenter d'endiguer la catastrophe sanitaire créée par l'épidémie de coronavirus.
Il nous a quittés à l'âge de 81 ans, Phil Spector. Il était un producteur et compositeur, l'une des plus grandes personnalités dans le domaine de la musique pop rock des 60 dernières années
The Weeknd nous donne un autre morceau de l'histoire qui relie toutes les chansons qui font partie de son album After Hours.
Le magazine américain Pitchfork, reconnue autorité en matière de musique indépendante, après avoir rédigé le classement des dix plus belles chansons du 2020, nous remet les dix meilleurs albums quelques heures avant la clôture de cette année.
Un casting de stars a rendu hommage à Alice in chains il y a deux semaines. Le 1er décembre, le Museum of Pop Culture de Seattle a remis le Founders Award au groupe américain.
Don't do to me what you did to America ... ainsi ouvre la chanson America du dernier album de Sufjan Stevens.
Massive Attack vient de réaliser en collaboration avec le Tyndall Center for Climate Change Research un court métrage sur les risques du changement climatique liés à la live musique.