[Little girls, of about six or seven, were asked what do they like to do. And then sometime later the same question asked in a slightly different form; they were asked what do little girls like to do. ]
I've got 54321,
I've got a red pair of high-heels on,
Tumble me over, it doesn't take much,
Tumble me over, tumble me, push.
In my red high-heels I've no control,
The rituals of repression are so old,
You can do what you like, there'll be no reprisal,
I'm yours, yes I'm yours, it's my means of survival.
I've got 54321,
Come on my love, I know you're strong,
Push me hard, make me stagger,
The pain in my back just doesn't matter.
You force-hold me above the ground,
I can't get away, my feet are bound,
So I'm bound to say,
That I'm bound to stay.
Well today I look so good,
Just like I know I should,
My breasts to tempt inside my bra,
My face is painted like a movie star,
I've studied my flaws in your reflection
And put them to rights with savage correction,
I've turned my statuesque perfection
And shone it over in your direction.
So come on darling, make me yours,
Trip me over, show me the floor,
Tease me, tease me, make me stay,
In my red high-heels I can't get away.
I'm trussed and bound like an oven ready bird
But I bleed without dying and won't say a word.
Slice my flesh and I'll ride the scar,
Put me into gear like your lady car,
Drive me fast and crash me crazy,
I'll rise from the wreckage as fresh as a daisy.
These wouds leave furrows as they heal,
I've travelled them, they're red and real,
I know them well, they're part of me,
My birth, my sex, my history,
They grew with me, my closest friend,
My pain's my own, my pain's my end.
Clip my wings so you know where I am.
I can't get lost while you're my man.
Tame me so I know your call,
I've stabbed my heels so I am tall,
I've bound my twisted falling fall,
Beautiful mute against the wall,
Beautifully mutilated as I fall.
Use me don't lose me.
I've got 54321,
I've got a red pair of high-heels on.
Strap my ankles, break my heels,
Make me kneel, make me feel.
Turn, turn, turn, like a clockwork doll,
Put in your key and give me a whirl.
Tease me, tease me, the reason to play,
In my red high-heels I can't get away.
I'll be your bonsai, your beautiful bonsai,
Your black-eye bonsai, erotically rotting.
Will my tiny feet fit your desire?
Warped and tied I walk on fire.
Burn me out, twist my wrists,
I promise not to shout, beat me with your fists.
Squeeze me, squeeze me, make me feel,
In my red high-heels I'm an easy kill.
Tease me, tease me, make me see,
You're the only one, I need to be me.
Thankyou, will you take me?
Thankyou, will you make me?
Thankyou, will you break me?
Use me don't lose me,
Taste me, don't waste me.
Use, lose, taste, waste.
Crass were an English punk band, formed in 1977 which promoted anarchism as a political ideology, way of living, and as a resistance movement. Crass popularized the seminal anarcho-punk movement of the punk subculture, and advocated direct action, animal rights, and environmentalism. The band both utilised and advocated a "Do It Yourself" approach, producing sound collages, graphics, albums and films. Crass also criticized and attempted to subvert the dominant culture with messages promoting feminism, anti-racism, anti-war, and anti-globalization.
La chanteuse de renom Rihanna et le rappeur A$AP Rocky ont récemment fait la une des journaux du monde entier en dévoilant le nom de leur deuxième enfant.
Avec son riche héritage culturel et sa scène musicale dynamique, Paris offre un paysage sonore unique qui continue de captiver les mélomanes du monde entier.
Il vient de loin, d'une terre riche de culture et de traditions millénaires, une terre qui surplombe le Pacifique, mais qui se baigne aussi dans les Caraïbes et qui ces dernières années est surtout connue pour les terribles nouvelles liées au trafic de drogue
C'était le 5 avril 1980 quand un groupe inconnu et sans nom a joué dans une église désacralisée de la ville universitaire d'Athens en Géorgie. À peine deux semaines plus tard, ils ont choisi un nom R.E.M. , et ilt ont sortiun single et en 1983 un album "Murmur".
Avec 7 albums à leur actif, le groupe est une source d'inspiration et de créativité au niveau mondial, au cours de ces 20 années il n'a cessé d'influencer le paysage musical et de créer des tendances.
Nous continuons donc à voir un balancement entre les festivals d'été et non, nous devons les annuler car nous ne pouvons pas garantir la sécurité.
Il sont 7, ils ont presque tous la vingtaine, ils aiment le post-rock et aussi expérimenter différents sons. Plus qu'un groupe, Black Country est une communauté.
J'ai l'impression qu'avant d'aborder le sujet traité dans cet article je dois faire une prémisse: le reggaeton n'est pas vraiment mon genre préféré, il se réfugie dans un rythme très banal avec des textes que 99% du temps décrivent la femme comme un objet disponible à l'homme macho.
Le film très critiqué «Musique» de Sia qui voit son début en tant que réalisatrice vient d'être nominé comme meilleur film au Golden Globe 2021. L'actrice principale Kate Hudson a été nominée dans la catégorie Meilleure actrice.
En mars 2020, l'industrie de la musique a réalisé qu'elle devrait se réinventer pour survivre aux règle dictées par presque tous les gouvernements pour tenter d'endiguer la catastrophe sanitaire créée par l'épidémie de coronavirus.
Il nous a quittés à l'âge de 81 ans, Phil Spector. Il était un producteur et compositeur, l'une des plus grandes personnalités dans le domaine de la musique pop rock des 60 dernières années
The Weeknd nous donne un autre morceau de l'histoire qui relie toutes les chansons qui font partie de son album After Hours.
Le magazine américain Pitchfork, reconnue autorité en matière de musique indépendante, après avoir rédigé le classement des dix plus belles chansons du 2020, nous remet les dix meilleurs albums quelques heures avant la clôture de cette année.
Un casting de stars a rendu hommage à Alice in chains il y a deux semaines. Le 1er décembre, le Museum of Pop Culture de Seattle a remis le Founders Award au groupe américain.
Don't do to me what you did to America ... ainsi ouvre la chanson America du dernier album de Sufjan Stevens.
Massive Attack vient de réaliser en collaboration avec le Tyndall Center for Climate Change Research un court métrage sur les risques du changement climatique liés à la live musique.