Verse 1 – Suffa
I'm from the city of light, with a sky of vanilla,
Known as the city of churches home of the serial killer,
And in the summer it feels like a hundred degrees,
Where I'm from you might see Suffa MC,
Walking the traps trying to escape the map,
Ninety one was my shit I'm trying to take it back,
To when writers ran the line and transits ran the gambit,
My memories the paint, let the track be my canvas,
Thirteen sitting in a park, sipping wine casks,
Watching whole cars as they went flying past,
I couldn't paint so I rhymed to the writers,
They'd laugh, light up a smoke, and get blinded by their lighters,
'Nasty Arts' ran my line evading cop cars,
And we looked up to them like they were rock stars,
Paint stained hands and fame like Manson,
That's Charles not Marilyn, a city held to ransom,
Cans and markers, Country Road parkers,
Hands of an artist left the landscape enchanted,
Until the government pigs had all the paint washed,
From our city walls, end of the renaissance,
And so the walls where the colours once played,
Were replaced by the buff, now a sullen blunt grey,
White washed, shitty, all grey, all black,
Waiting for the kids of this city to take their walls back.
Verse 2 - Pressure
I'm from the city of light, with a sky of vanilla,
Known as the city of churches home of the serial killer,
And in the winter, the city sleeps dead in the freeze,
Where I'm from you might see Pressure MC,
Walking the traps trying to escape the map,
Ninety three was my shit I'm trying to take it back,
Got kicked out of school but I would have left in time,
With nothing but an ego and rap to get me by,
I swept floors, packed orders, when poor racked from Porters,
Liquor store just to score me a four track recorder,
Fifteen, sneaking in the back door to the gig,
Thought I could rip, bro trust me I fought for this shit,
Cos the city's darker than a starless night,
And treats a starter like a fresh piece of meat, greet the carving knife,
Till the day came when I'd scar consortiums,
I'd lay waiting, train stations and parks my audience,
Before we had our beats made, before we had a DJ,
We'd rock to a beat box, before that shit was clichéd,
You see mate, I refused to lay low and gave those,
Better years of my life to pave roads,
Live as hell, we did it by ourselves,
The only secret to this shit is one that time will tell,
So breathe in cos the city invites, jealously, pity and blight,
You're in the city of light.
The Hilltop Hoods are an ARIA Award winning Australian hip hop group originating from Adelaide, South Australia. Their members are MCs Suffa (Matt Lambert) MC Pressure (Daniel Smith) DJ Debris (Barry Francis) and formerly DJ Next. They have been at the centre of the Australian hip hop scene for the better part of two decades, originally forming back in 1991 and releasing their first EP in 1997. Since then they have released 5 studio albums, 2 DVDs and a "restrung" version of their 2006 album The Hard Road. They released their fifth studio album, State of the Art on June 12, 2009. Their song Chase That Feeling came no. 3 in the Triple J Hottest 100 2009.
La chanteuse de renom Rihanna et le rappeur A$AP Rocky ont récemment fait la une des journaux du monde entier en dévoilant le nom de leur deuxième enfant.
Avec son riche héritage culturel et sa scène musicale dynamique, Paris offre un paysage sonore unique qui continue de captiver les mélomanes du monde entier.
Il vient de loin, d'une terre riche de culture et de traditions millénaires, une terre qui surplombe le Pacifique, mais qui se baigne aussi dans les Caraïbes et qui ces dernières années est surtout connue pour les terribles nouvelles liées au trafic de drogue
C'était le 5 avril 1980 quand un groupe inconnu et sans nom a joué dans une église désacralisée de la ville universitaire d'Athens en Géorgie. À peine deux semaines plus tard, ils ont choisi un nom R.E.M. , et ilt ont sortiun single et en 1983 un album "Murmur".
Avec 7 albums à leur actif, le groupe est une source d'inspiration et de créativité au niveau mondial, au cours de ces 20 années il n'a cessé d'influencer le paysage musical et de créer des tendances.
Nous continuons donc à voir un balancement entre les festivals d'été et non, nous devons les annuler car nous ne pouvons pas garantir la sécurité.
Il sont 7, ils ont presque tous la vingtaine, ils aiment le post-rock et aussi expérimenter différents sons. Plus qu'un groupe, Black Country est une communauté.
J'ai l'impression qu'avant d'aborder le sujet traité dans cet article je dois faire une prémisse: le reggaeton n'est pas vraiment mon genre préféré, il se réfugie dans un rythme très banal avec des textes que 99% du temps décrivent la femme comme un objet disponible à l'homme macho.
Le film très critiqué «Musique» de Sia qui voit son début en tant que réalisatrice vient d'être nominé comme meilleur film au Golden Globe 2021. L'actrice principale Kate Hudson a été nominée dans la catégorie Meilleure actrice.
En mars 2020, l'industrie de la musique a réalisé qu'elle devrait se réinventer pour survivre aux règle dictées par presque tous les gouvernements pour tenter d'endiguer la catastrophe sanitaire créée par l'épidémie de coronavirus.
Il nous a quittés à l'âge de 81 ans, Phil Spector. Il était un producteur et compositeur, l'une des plus grandes personnalités dans le domaine de la musique pop rock des 60 dernières années
The Weeknd nous donne un autre morceau de l'histoire qui relie toutes les chansons qui font partie de son album After Hours.
Le magazine américain Pitchfork, reconnue autorité en matière de musique indépendante, après avoir rédigé le classement des dix plus belles chansons du 2020, nous remet les dix meilleurs albums quelques heures avant la clôture de cette année.
Un casting de stars a rendu hommage à Alice in chains il y a deux semaines. Le 1er décembre, le Museum of Pop Culture de Seattle a remis le Founders Award au groupe américain.
Don't do to me what you did to America ... ainsi ouvre la chanson America du dernier album de Sufjan Stevens.
Massive Attack vient de réaliser en collaboration avec le Tyndall Center for Climate Change Research un court métrage sur les risques du changement climatique liés à la live musique.