Why is it that your watch stopped tickin, but you still keep clockin?
And no matter how hard you jinx, I keep rockin
Listen, hoe, cause I'm the Lyte one
And if you're lookin for a fight, you found the right one
(They call me Lyte)
(And I'm a slave to the rhythm)
(Funky fresh, dressed to impress, ready to party)
[ VERSE 1 ]
I'm not a procrastinator, or a instigator
But when it comes to dope rhymes on the mic, I'm the creator
I never look for trouble, but somehow it finds me
But yo, I just conquer it, and leave it all behind me
The L-y-t-e, very outspoken
And when I rock a rhyme, sometimes I leave you chokin
I'm MC Lyte, comin live and direct
I never lose a battle, cause I always come correct
In any case I win, again and again
You see Lyte is at the top till the very end
And even though I may be short, believe, I don't take none
Try your luck and we'll see who will get done
I mean immediately, like quick fast
Don't turn your back, cause this mic'll be in your ass
And don't take what I say too lightly
I beat you, defeat you so quietly
Sneak up and hit you like a fuckin tornado
Cause in the rap field Lyte's the fuckin a/k/a doe
The capital L, the y to the e
Shit, give me room and I'll slay an MC
Whether it's in a crowd, or on the sneak tip
I wax you and your posse watch you trip and flip
As you drop the mic, cause you don't have the gift
To rip a style, fast or slow
(Why, Lyte?) Too busy hoein it, sniffin up blow
Don't get mad, it's just a talent I was given
What I'm sayin, I'm a slave to the rhythm
[ VERSE 2 ]
Bein that I'm dissin, I was reminiscin
You was at my show, yo, you was on a mission
(Yo, what you tellin me, Lyte?) she was ass-kissin
No show, you hoe, no work, you jerk
(Cool, Lyte, I think her feelings are hurt)
Alright, I'll chill and I'll come to my senses
But next time you diss, think of the consequences
Yo, I am no joke, I'm sharp like barbwire
Try to touch me, yo, you're bound to catch a fire
I never lose my cool, but if I do, yo, you're lost
I be forced to show and prove exactly who's the boss
Who gets the income - and then some
I don't diss you for the money, I diss you for the fun
Don't get mad, it's just a talent I was given
What I'm sayin, I'm a slave to the rhythm
[ VERSE 3 ]
It took a whole album for you to try and diss me
And ha-ha-ha, slum bitch, you still missed me
But yo, I'm off the dissin tip, cause that takes no creation
I'm into other things that bring me commodation
So I rap about funny things, or issues that are serious
Sometimes I rap a topic that leave my people curious
And other times I diss to put one in their place
If I diss you on wax, then I will diss you to your face
Some say I'm foul, and they don't like the way I'm livin
But yo, ask me if I care...
I'm just a slave, I'm just a slave, I'm just a slave
To the goddamn rhythm
(They call me Lyte)
(And I'm a slave to the rhythm)
(Funky fresh, dressed to impress, ready to party)
'Gangstress', don't make me laugh
Ha-ha-ha
And keep your eyes on this
And keep your eyes on THIS
(They call me Lyte)
(And I'm a slave to the rhythm)
(Funky fresh, dressed to impress, ready to party)
[ Slave 2 The Rhythm disses Antoinette ]
La chanteuse de renom Rihanna et le rappeur A$AP Rocky ont récemment fait la une des journaux du monde entier en dévoilant le nom de leur deuxième enfant.
Avec son riche héritage culturel et sa scène musicale dynamique, Paris offre un paysage sonore unique qui continue de captiver les mélomanes du monde entier.
Il vient de loin, d'une terre riche de culture et de traditions millénaires, une terre qui surplombe le Pacifique, mais qui se baigne aussi dans les Caraïbes et qui ces dernières années est surtout connue pour les terribles nouvelles liées au trafic de drogue
C'était le 5 avril 1980 quand un groupe inconnu et sans nom a joué dans une église désacralisée de la ville universitaire d'Athens en Géorgie. À peine deux semaines plus tard, ils ont choisi un nom R.E.M. , et ilt ont sortiun single et en 1983 un album "Murmur".
Avec 7 albums à leur actif, le groupe est une source d'inspiration et de créativité au niveau mondial, au cours de ces 20 années il n'a cessé d'influencer le paysage musical et de créer des tendances.
Nous continuons donc à voir un balancement entre les festivals d'été et non, nous devons les annuler car nous ne pouvons pas garantir la sécurité.
Il sont 7, ils ont presque tous la vingtaine, ils aiment le post-rock et aussi expérimenter différents sons. Plus qu'un groupe, Black Country est une communauté.
J'ai l'impression qu'avant d'aborder le sujet traité dans cet article je dois faire une prémisse: le reggaeton n'est pas vraiment mon genre préféré, il se réfugie dans un rythme très banal avec des textes que 99% du temps décrivent la femme comme un objet disponible à l'homme macho.
Le film très critiqué «Musique» de Sia qui voit son début en tant que réalisatrice vient d'être nominé comme meilleur film au Golden Globe 2021. L'actrice principale Kate Hudson a été nominée dans la catégorie Meilleure actrice.
En mars 2020, l'industrie de la musique a réalisé qu'elle devrait se réinventer pour survivre aux règle dictées par presque tous les gouvernements pour tenter d'endiguer la catastrophe sanitaire créée par l'épidémie de coronavirus.
Il nous a quittés à l'âge de 81 ans, Phil Spector. Il était un producteur et compositeur, l'une des plus grandes personnalités dans le domaine de la musique pop rock des 60 dernières années
The Weeknd nous donne un autre morceau de l'histoire qui relie toutes les chansons qui font partie de son album After Hours.
Le magazine américain Pitchfork, reconnue autorité en matière de musique indépendante, après avoir rédigé le classement des dix plus belles chansons du 2020, nous remet les dix meilleurs albums quelques heures avant la clôture de cette année.
Un casting de stars a rendu hommage à Alice in chains il y a deux semaines. Le 1er décembre, le Museum of Pop Culture de Seattle a remis le Founders Award au groupe américain.
Don't do to me what you did to America ... ainsi ouvre la chanson America du dernier album de Sufjan Stevens.
Massive Attack vient de réaliser en collaboration avec le Tyndall Center for Climate Change Research un court métrage sur les risques du changement climatique liés à la live musique.