STILL afloat: persevering at each shore
That may seem, would I comply,
To render me ensconced... the voyage to draw
Beyond the compass,
And what is more its buoyancy to sustain,
While dashing billows the old sails try
Life's vigil to conclude with life's refrain-
The calm before the storm.
Untimely night.
The pond'rous fetters of the storm
Cling when untethered
Upon the floor they smite.
Thus given vent sways the storm in revelry
And brazen mockery.
Why plunge into a wat'ry grave
And wreck upon sea's edge
Never to reach for which I crave
And my very soul might pledge?
Against the waves the vessel was matched
And intermin'bly, when overcome's the breach,
From high upon the breakers launched and dispatched
Until at the craggy beach,
Where shattered rest the carcass,
Now subject to decay,
And scattered tangly slivers of wood,
Bound to rot away.
What holds is but of brittle bone,
A canopy of curved boughs,
Neither grave nor engraved stone,
In oblivion to drowse.
Lest of the cliff the mere base be the end,
Do I scale the precipice
Without wings which larks from ether suspend
While gapes below the deep abyss.
But vertigo alone,
Though precarious th'ascent remains aloft,
Cannot tip the balance nor respite prompt
Nor win the last moan,
But comes another, the tone still soft.
Then trees recede and lend me view,
A glade remote, briars piercing through
A mossy couch a singing lady's made,
Until again they cast their shades.
So did thoughts: suggest to me still
The quiet of a dark repose
And at the same time inspire will
The primrose path to oppose.
Either way I will proceed.
Why slacken a sluggish pace,
When toil may very relief concede
I can well-nigh embrace?
Since here is not where I can rest assured
That to rest my lay be laid,
Since proximity has ardour restored,
What can me dissuade?
But, should I leap at the wall?
The timeless cauldron gape I saw,
The void in which to drown my cares
And stifle my but hoarse-worn call,
When yet again I wash ashore.
"Dissemble not
The winces stirred by wry convulsions:
Recuperation's near.
"Wretched convalescent,
Stagnant are the ancient waters:
Redemption's here".
Of what green's that sheet of moss
With which my bed she drapes?
Nothing more but the amb'guity
Which consuming decay or growth shapes,
A sheet with which to smother me,
Makes me argue the self-imposed toss.
Have I thus wrought a shift of aim?
Non sequitur.
What mysteries does she hold, or hold
Divulged, but me against my will?
How can beauty that's static and cold
Yet lose itself, and lose me still
For I am resolute?
"Like a wolf in sheep's clothing,
Illness assumes
Recovery's guise.
"Is even willingness no
Salutary elixir?
Beyond resilience your headstrong
Fever carries on".
No and even so yes
This selfsame state, once the port
Now the sojourn, one of call,
The height has crumbled
Or have I in this:
Disharmony
Bent and snapped the tight-stringed neck
As to the heart,
When no string can life uphold,
Numb and stale within a wreck.
The question dawns upon me,
Whether the encounter I might have created
As such without authority
Or I was the Proteus.
Still afloat: the isle receding
Into the distance, as level upon level was closed
In mists the hindsight impeding,
The tide of aurora has another day posed.
Ordo Draconis is a bit of a mystery to us. Their discography includes The Wing & the Burden.
La chanteuse de renom Rihanna et le rappeur A$AP Rocky ont récemment fait la une des journaux du monde entier en dévoilant le nom de leur deuxième enfant.
Avec son riche héritage culturel et sa scène musicale dynamique, Paris offre un paysage sonore unique qui continue de captiver les mélomanes du monde entier.
Il vient de loin, d'une terre riche de culture et de traditions millénaires, une terre qui surplombe le Pacifique, mais qui se baigne aussi dans les Caraïbes et qui ces dernières années est surtout connue pour les terribles nouvelles liées au trafic de drogue
C'était le 5 avril 1980 quand un groupe inconnu et sans nom a joué dans une église désacralisée de la ville universitaire d'Athens en Géorgie. À peine deux semaines plus tard, ils ont choisi un nom R.E.M. , et ilt ont sortiun single et en 1983 un album "Murmur".
Avec 7 albums à leur actif, le groupe est une source d'inspiration et de créativité au niveau mondial, au cours de ces 20 années il n'a cessé d'influencer le paysage musical et de créer des tendances.
Nous continuons donc à voir un balancement entre les festivals d'été et non, nous devons les annuler car nous ne pouvons pas garantir la sécurité.
Il sont 7, ils ont presque tous la vingtaine, ils aiment le post-rock et aussi expérimenter différents sons. Plus qu'un groupe, Black Country est une communauté.
J'ai l'impression qu'avant d'aborder le sujet traité dans cet article je dois faire une prémisse: le reggaeton n'est pas vraiment mon genre préféré, il se réfugie dans un rythme très banal avec des textes que 99% du temps décrivent la femme comme un objet disponible à l'homme macho.
Le film très critiqué «Musique» de Sia qui voit son début en tant que réalisatrice vient d'être nominé comme meilleur film au Golden Globe 2021. L'actrice principale Kate Hudson a été nominée dans la catégorie Meilleure actrice.
En mars 2020, l'industrie de la musique a réalisé qu'elle devrait se réinventer pour survivre aux règle dictées par presque tous les gouvernements pour tenter d'endiguer la catastrophe sanitaire créée par l'épidémie de coronavirus.
Il nous a quittés à l'âge de 81 ans, Phil Spector. Il était un producteur et compositeur, l'une des plus grandes personnalités dans le domaine de la musique pop rock des 60 dernières années
The Weeknd nous donne un autre morceau de l'histoire qui relie toutes les chansons qui font partie de son album After Hours.
Le magazine américain Pitchfork, reconnue autorité en matière de musique indépendante, après avoir rédigé le classement des dix plus belles chansons du 2020, nous remet les dix meilleurs albums quelques heures avant la clôture de cette année.
Un casting de stars a rendu hommage à Alice in chains il y a deux semaines. Le 1er décembre, le Museum of Pop Culture de Seattle a remis le Founders Award au groupe américain.
Don't do to me what you did to America ... ainsi ouvre la chanson America du dernier album de Sufjan Stevens.
Massive Attack vient de réaliser en collaboration avec le Tyndall Center for Climate Change Research un court métrage sur les risques du changement climatique liés à la live musique.